15 Mart 2012 Perşembe

sütlü rulo tatlısı tarifi güllaç tarifleri


sütlü rulo tatlısı tarifi
yaz günlerinde serin ve harika bir tatlı tarifi

malzemeler.
Muhallebi için:
sütlü rulo tatlısı
    *
      1 litre süt
    *
      1 su bardağı şeker sütlü rulo tatlısı tarifi
    *
      4 çorba kaşığı un(tepeleme olmasın)
    *
      2 yemek kaşığı margarin
    *
      1 paket vanilya
    *
       175 gramlık kakaolu petibör bisküvi
    *
      1 tatlı kaşığı kakao
    *
      1 çay kaşığı tarçın

Margarin ve un biraz kavrulur.Süt eklenir.Topak olmaması için hızlı karıştırılır.Şekerde eklenir ve koyulaşana kadar karıştırılarak pişirilir.Kıvam alınca 3-4 dakika kısık ateşte pişirmeye devam edilir.Ocaktan alınca vanilya eklenerek mikserle 10 dakika çırpılır.

Muhallebiyi pişirmeden önce bisküvileri kıralım.Ben poşetin içine koyup merdane ile eziyorum.Daha sonra makarna süzgecinden geçiriyorum.Böyle daha ince oluyor.Kakao ve tarçını ekliyorum.Büyük fırın tepsisine bisküviyi boşluk oluşturmayacak şekilde yayıyorum.Çırpılmış muhallebiyi her yerde eşit kalınlıkta olacak şekilde döküyorum.Dolapta 5-6 saat beklettikten sonra 12 parçaya bölüyorum.Rulo yaparak servis ediyorum.Çilek mevsiminde çilek sosu yaparak arasına sürüyorum.Böylede çok lezzetli oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder